неделя, 13 май 2012 г.

И да похапнем ... Кашкавалени хлебчета

Не обичам да меся, не защото съм мързеланка, а защото все не ми се получават тестата, но тези хлебчета на Йоли отдавна ме изкушават, та реших накрая да ги пробвам :)) Доволна съм от резултата. Ето какво се получи:
Харесват ли ви? Ароматни, меки и вкусни хлебчета, подходящи за всяко хранене. И най-важното с минимално време за втасване. Ето и рецептата:

Продукти:
за тестото:
20г прясна  мая
250мл прясно мляко

1 яйце
2 с.л.зехтин
1 ч.л. захар
1 ч.л.сол
брашно за меко тесто /около 500-700г/


за плънката:
50г меко масло
150г ситно настърган  кашкавал /в оригиналната рецепта кашкавала е 50г, но на мен ми беше недостатъчен и сложих повечко/
самардала

1 яйце за намазване на хлебчетата

Разтваряме маята в топлото прясно мляко. Прибавяме яйцето, зехтина, захарта и солта. С брашното омесваме меко еластично тесто. Оставяме го да почива за 15 мин.
Разделяме на две части. Всяка част разточваме на тънки правоъгълници, намазваме с масло, поръсваме със самардала и с кашкавал. Навиваме на стегнато руло и режем на трапецовидни парчета. Подреждаме в тава предварително заслана с хартия за печене и оставяме да втасат за 15 мин. С помоща на клечица, потопена в брашно, притискаме хлебчетата в средата. Намазваме с разбитото яйце. Тук може да видите как точно се оформят хлебчетата.
Печем в предварително загряла фурна на 180 градуса до готовност.


Да ви е сладко!






6 коментара:

  1. Чудно изглеждат Диана тези хлебчета :) И мен ме изкушават много, сега съм обявила пълен бойкот на бялото тесто, обаче ... да видим до кога :))
    Поздрави и хубав неделен ден :)

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесни и много съблазнителни са хлебчетата, Диди! Сигурна съм, че са и много вкусни. :)

    Прегръдки и весела неделя!

    ОтговорИзтриване
  3. Дидка, страхотни са тези хлебчета!
    И ние ги харесваме!
    А твоите има неустоим загар!!!
    Да не са ходили на плаж ? :))))
    Прегръдки и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  4. Харесват ми много тези хлебчета, и освен това самардала ми е любима.Не бях се сетила да използвам по този начин тази ароматна подправка.Благодаря за идеята!

    ОтговорИзтриване
  5. Диди и аз отдавна ги гледам тези хлебчета и сега като видях твоите произведения определено трябва да ги направя скоро! Страхотни са! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотни хлебчета,Диди!Ех,да имаше едно,две сега....!
    Хубав ден ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...