И да похапнем ... Рогчета

Много отдавна търся добра рецепта за рогчета, която да се доближава до вкуса от миналото. И накрая открих тук. Във времето коригирах пропорциите според вкуса ни и ето какво се получава:
Вкусни, хрупкави, маслени рогчета, които се топят в устата.

За около 22-25 рогчета са ви нужни следните:
Продукти:
100мл вода
1с.л. захар
1/4 кубче мая /около 10г/
2 яйца
50мл олио
150г мас /на стайна температура, но не стопена/
1ч.л. сол
около 500г брашно
150г сирене
В хладката вода, разтваряме захарта и маята. Отделно разбиваме едно яйце с олиото.
Пресяваме брашното, смесваме го със солта и правим в средата кладенче. Изливаме вътре сместа с маята и сместа с яйцето. Започваме с помощта на лъжица да придърпваме по малко от брашното докато се образува каша. Тогава добавяме маста и започваме да месим с ръце докато се образува не лепнещо тесто. Покриваме го с кърпа и оставяме да почине 30 минути.

Приготвяме си плънката, като разделяме белтъка от жълтъка на второто яйце. Жълтъка оставяме за намазване, а белтъка разбиваме на пяна и натрошаваме вътре сиренето.
Тестото разделяме на четири части. Всяка разточваме на правоъгълник с дебелина 5мм и в единия дълъг край разпределяме щедро плънка. Навиваме на стегнато руло и нарязваме на парчета, с дължина 10см. Оставяме ги на стайна температура да втасат за 45 минути. Намазваме с разбит с малко прясно мляко жълтък и печем в предварително загряла на 230 градуса фурна за 15 - 20 минути.

*Оставяйте задължително да втаса на стайна температура.
*Маста ви да е мека, а не стопена.

Да ви е сладко!

Коментари

  1. Дианче,превъзходни рогчета си изпекла!Не съм приготвяла до сега,но със сигурност ще се пробвам,дано ми се получат....Прекрасна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Миленка! Опитай, мисля че ще се харесат :).
      Хубав петък!

      Изтриване
  2. "...Вкусни, хрупкави, маслени рогчета, които се топят в устата..."-
    и точно така изглеждат, Дианка.
    Много ми харесаха -
    благодаря за споделената рецепта и чудесно изпълнение.
    Успешна и усмихната нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка благодаря! Радвам се, че ти харесва в мое изпълнение :).
      Хубав ден!

      Изтриване
  3. И изглежда чудесно, Дианка! Ама така е, човек трябва да опитва, за да разбере кое му е на сърце и ето, че ти си открила за себе си рецептата. Да ви е сладко на цялото семейство!
    Хубав ден от мен! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Гери! Допадна ни тази рецепта, така е и ще се правят вероятно за в бъдеще :)
      Спокоен ден и от мен!

      Изтриване
  4. Диана,рогчетата са ни любима закуска. Твоите изглеждат превъзходно,крехки и маслени. Поздравления и поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Мари! Радвам се, че намина и хареса рецептата и изпълнението ми :)
      Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  5. Ех, че весело ми стана с тези рогчета, някак по детски, безгрижно! Страхотни са, Дианка, усмихнат ден и от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали, създават настроение. И на мен така ми подействаха :)
      Благодаря ти, мила! прегръдки и усмихнат ден!

      Изтриване
  6. Толкова апетитно и примамливо изглеждат! Имам малко мас, май ще иде за направата им!
    Поздрави и приятен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Ина! Ще се радвам ако пробваш и споделиш впечатления :)
      Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  7. Перфектни пробвах и се изядоха на мига.Само водата увеличих на 130 мл,

    ОтговорИзтриване
  8. Пробвах ги перфектни са.Ще ги правя пак...Увеличих водата на 130 мл.И има един недостатък....:) дозата е малка...Ще се увеличава на нас не ни стигнаха...Целувки Диде

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Цветииии толкова ме зарадва :). Щастлива съм, че рогчетата са се харесали, а проблема с дозата не е страшен ;). Благодаря ти мила, че пробва и сподели. Сърдечни поздрави и пожелания за усмихнат ден!

      Изтриване
  9. Доки! Изглеждат супер! Ще ги пробвам

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотни рогчета, но в двойна доза!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря радост! Съгласна съм, рогчетата в една доза никога не достигат ;).
      Сърдечни поздрави и усмихната неделя!

      Изтриване
  11. Здравейте Диана,
    имам един малко странен въпрос :) - гледам тестото е стандартно маслено, дали е възможно да се направи половината на рогчета, а в другата половина да се сложи сладко (гъст мармалад) или локум? Дали сте пробвали?

    Поздрави Дида

    ОтговорИзтриване
  12. Здравейте отново Диана,
    Приготвих рогчетата само със солена плънка, вече като ги опитахме си мисля, че и със сладко или локум ще станат, но искам да чуя вашето мнение. Исках да ви попитам дали може да се замени част от мастта с масло или олио. Малко в повече като че ли ми идва миризмата на мас (може би тази която съм взела не е хубава, купувах я от магазина, но нямам възможност за приготвяне на домашна такава)? Благодаря ви!
    А рогчетата са страхотни - пръхкави и меки, опитахме ги още топли и като повечето ще кажа че следващия път ще са двойна доза!

    Поздрави, Дида

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Диди! Съжалявам, че отговарям чак сега, но какво да се прави, времето все не достига :). Да си призная за приготвянето на рогчетата винаги използвам домашна мас и незная как е на вкус купуваната, но щом ви се е сторила в повечко следващият път замести част от количество с масло. На мен лично рогчетата ми харесват повече с мас . А за плънката импровизирай, мисля че би се получило чудесно с гъст сливов мармалад.
      Благодаря за доверието и споделеното мнение! Сърдечни поздрави и спокойни почивни дни!

      Изтриване
  13. Просто прекрасни! Но момичетата са прави, че дозата е недостатъчна.:) Едно не оставихме да изстине. Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Анонимен! Много се радвам, че рогчетата са ви допаднали. Наистина количеството от дозата е крайно недостатъчно, но следващия път двойна доза :))))))
      Сърдечни поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  14. Благодаря Диана за рецептата!Вчера ги направих,мигновено бяха излапани,да- това е точната дума!Великолепни са!Неустоимо вкусни,хрупкави меки!На някои сложих гъби,имам идея за напред и с кремвирш и т.н.Правете без страх и да ви е сладко!Дозата е за двама,така че повече правете!Бъдете здрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Жанета! Толкова ме зарадвахте, щастлива съм че рецептата ви е допаднала. Любопитна съм за вкуса на рогчетата с гъби, явно трябва да пробвам :).
      Благодаря, че се отбихте и споделихте впечатления. Сърдечни поздрави и пожелания за усмихнат ден!

      Изтриване
  15. Рецептата е перфектна! Рогчетата станаха чуднички и супер вкусни! Благодарим!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Анонимен! Радвам се че рецептата ви е допаднала и благодаря, че намина и сподели.
      Сърдечни поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  16. Рецептата е много сполучлива, точно вкуса, който си представяхме. Аз не обичам да ползвам мас за готвене и направих със същото количество масло. Станаха чудесни. За количеството брашно обаче увеличих водата на 150гр.Пробвахме ги и със сладко от дюли вместо сирене-перфектни :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Latina благодаря за доверието. Аз също не одобрявам използването на мас за готвене, някак си е тежка и има специфична миризма, но пък прави чудеса с тестото :). Радвам се, рецептата се е харесала и благодаря че намина :)
      Хубав неделен ден!

      Изтриване
  17. Изпробвани!!! Перфектни станаха, нищо, че от мързел ги замеси хлебопекарната :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Galia благодаря за доверието! Хлебопекарната е един доста полезен уред :))))), аз също често я използвам. Благодаря, че намина и сподели. Усмихнат ден!

      Изтриване
  18. Соленките са превъзходни сомо че замених водата с прясно мляко .
    СТанаха уникални.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Анонимен! Радвам се, че са се харесали рогчетата.
      Хубав ден!

      Изтриване
  19. Станаха страхотни !Много добри.

    ОтговорИзтриване
  20. Благодаря за лесната рецепта получи се :) благодаря Диана

    ОтговорИзтриване
  21. Прекрасни са-мекички и много вкусни. Сега изстинаха и ги опитахме.Само, че вместо свинска мас сложих краве масло. Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Меги! Непременно опитай да ги приготвиш и с мас, сигурна съм, че ще се харесат ;). Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
    2. вече няколко пъти ги правя със свинска мас-разкошни са :)

      Изтриване
  22. Приготвям ги толкова много пъти и винаги не ми стигат. Не мога да им се наситя. Признавам, че съм Ви голям фен и всико, което съм пробвала е било не само сполучливо, но и винаги по вкуса на семейството ми.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да така е, много са вкусни и все не достигат :). Благодаря безкрайно за милите думи и позитивното отношение! Слънчев и усмихнат ден!

      Изтриване
  23. Здравейте!Току-що приготвих рогчетата от вашата рецепта,станаха чудесни!Единствено нямах мас и я смених с масло,но пак са невероятни.Поздрави за блога ви,много интересни неща има и чудесни снимки на ястията. Редовно ще ви посещавам!Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Светлана! Радвам се, че ви е допаднала рецептата. Непременно пробвайте и с мас, вкуса е много различен и запомнящ се. Благодаря, че наминахте и споделихте впечатления. Пожелавам ви усмихнат и успешен ден!

      Изтриване
  24. Повече от година откакто приготвям тези вкусни,вкусни,много вкусни рогчета.Очевидно,че до сега съм благодарила винаги наум,с пълни уста и ръце.Сега за пореден път ги правя и искам да благодаря преди да са станали готови,че после не се знае...ще остане ли време.Благодаря за чудесната рецепта! Поздрави от мен - Райна Райкова!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Райна Райкова за доверието и споделянето. Щастлива съм, че рогчетата ви харесват. Пожелавам ви усмихнат и спокоен ден!

      Изтриване
  25. Леле, леле, как изглеждат само:))
    Виждам, че не само аз съм се прехласнала, но знам, че ще ги направя!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар