И да похапнем ... Кейк с червено вино и смокини

Още с първия прочит тази рецепта ме впечатли и не сгреших. Шоколад, вино, смокини, мед истинска експлозия от вкусове. Освен това се приготвя бързо и лесно, няма как да се сгреши 😊. Благодаря на Casa Perfetta за споделения десерт!
Продукти:
3 яйца
1/2 ч.ч. захар
1 ч.ч. брашно /аз използвам за кекс, в което има добавен набухвател/
1/2 ч.л. сода
1 ч.л. бакпулвер /добавете го само ако не използвате брашно за кекс с набухвател/
100 мл. червено вино /на мен ми идва много и го заменям с 50 мл. червено вино + 50мл. прясно мляко/
100 мл. олио /не го заменяйте с масло/
100 г тъмен шоколад
смокини
3 с.л. течен мед

! Важно условие за добрия резултат, според мен, е продуктите да са на стайна температура. 

Разтопете шоколада на водна баня или в микровълнова фурна, както ви е по-лесно. Оставете го леко да се охлади.
Пресейте брашното и набухвателите.
Разбийте яйцата и захарта. Добавете шоколада, олиото, виното и прясното мляко. Разбъркайте да се смесят продуктите. Прибавете пресятото брашно и отново разбъркайте. Може да ароматизирате с малко ванилия, но е пожелание.
Покрийте подходяща тава с хартия за печене. Разпределете в нея сместа. 
Нарежете 4-5 смокини на четвъртини и ги подредете в кръг в сместа.
Печете в загряла на 180 градуса фурна за около 35 минути.
Готовия сладкиш оставете леко да се охлади. Полейте го с меда. Оставете да се охлади напълно.
Чудесен е! Опитайте!

Коментари

  1. На една вълна сме ... разкошно предложение, Диана,
    неустоимо плодово изкушение с много вкус и фин аромат.
    Сърдечни поздрави и вдъхновени есенни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. un gâteau divin et gourmand j'aime beaucoup
    bonne soirée

    ОтговорИзтриване
  3. Великолепен! Правила съм кекс с червено вино, но май беше с круши, някак сочен и много плътен вкус има. Чудесен е този, Дианка и комбинацията е добра, със сигурност е с впечатляващ вкус. Поздрави!:)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар