И да похапнем ... Nutella Тирамису

Тирамису е десер, на който аз трудно устоявам. Приготвяла съм го в различни варианти - класическо, плодово и дори с брауни основа, но това с Нутела ми е абсолютен фаворит и горещо препоръчвам. Сочни бишкоти с лека нотка на билков ликьор в комбинация с нежен, пухкав крем с уникален шоколадов вкус. Прелест!!! 
Съжалявам, че снимките не са добри, но фотоапарата ми е развален, а с телефона не се получават както ми се иска, но в първия удобен момент ще актуализирам.

Важно: Рецептата е за около 4 порции, непременно удвоете продуктите. 

Продукти:
2 жълтъка
1/4ч.ч. захар
250г маскарпоне
110г Нутела
1/2 ч.ч. течна сладкарска сметана
щипка сол
бишкоти

за сиропиране на бишкотите:
250мл. капучино /аз го приготвям от мляко и кафе/
1ч.л ликьор "Йегермайстер"
захар

Пригответе си капучино от 50мл силно кафе и 200мл прясно мляко. Ароматизирайте с ликьора и посладете на вкус. Оставете да се охлади.
Жълтъците и захарта разбийте на водна баня за около 6-7 мин. до получаване на светъл крем. Оставете да се охлади. Разбийте маскарпонето с течния шоколад. Добавете охладените жълтъци и смесете добре. Разбийте отделно сладкарската сметана до получаване на твърди върхове. Прибавете при шоколадовия крем и разбърквайте внимателно с помощта на силиконова или дървена бъркалка до пълното хомогенизиране на крема. 
В подходящ съд подредете ред бишкоти, които предварително потапяте в охладеното капучино. Върху тях разпределете половината крем. Отново ред потопени в капучиното бишкоти. Покрийте ги с останалия крем и заравнете. Оставете в хладилника да престои поне 12 часа.
Преди сервиране поръсете с горчиво какао или настърган горчив шоколад.
Да ви е сладко!

Коментари