И да похапнем ... Ябълков кейк с хрупкав топинг

Плодовите десерти са моята слабост. Когато видя красиви снимки, които предизвикват сетивата ми не мога да се сдържа, запрятам ръкави и бързам да го приготвя, за да усетя вкуса му. Така се случи, след като надникнах при Роксана тук. Чудесно изглеждащ десерт и много апетитни снимки, а и лесна за приготвяне рецепта. Промених я малко и ето я в мое изпълнение:

Масло, ябълки, канела, ванилия, хрупкава коричка ........ мммммм ....прелест!

Продукти:
за блата:
100г меко масло 
50г бяла захар
50г кафява захар
2 яйца
150г брашно с набухвател
2с.л. прясно мляко
ванилия

за ябълковия слой:
2-3 средно големи ябълки
3с.л. карамелизирани кокосови стърготини

за топинга:
70г студено масло
90г брашно
40г бяла захар
40г кафява захар
1ч.л. канела

филирани бадеми /по желание/

Започнете с приготвянето на топинга. Смесете всички продукти и стрийте между дланите до получаване на трохи. Приберете в хладилника.
За приготвянето на блата разбийте маслото с двата вида захар. Когато получите креместа смес добавете едно по едно яйцата и прясното мляко. Накрая добавете пресятото брашно и ванилията. Разпределете в подходяща тава, която предварително сте покрили с хартия за печене. 
Обелете, почистете и нарежете ябълките на тънки резени. 
Подредете ги плътно, на два реда, върху кексовата смес, като редувате  ред ябълки, ред карамелизирани кокосови стърготини, отново ред ябълки и ред кокос. Върху тях разпределете топинга и поръсете с филирани бадеми /може и без тях/
Печете 60 минути в загряла на 180 градуса фурна. Охладете и му се насладете, превъзходен десерт!
Да ви е сладко!

Коментари

  1. ♬♪ه° ·.
    Passei para uma visita e para ver suas receitas.
    Apresentação maravilhosa, textura divina, com todos esses ingredientes... sabor incrível!!!
    Amei seu blog.

    Boa semana!
    Beijinhos.

    ╰╮✿
    ✿✿ه° ·.

    ОтговорИзтриване
  2. Ех, че вкусна и хрупкава коричка се е образувала тук! Снимките ти са много сладки и изкушаващи, Дианка!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Дианче,постарала си се да ме съблазниш....и успя:)))

    ОтговорИзтриване
  4. И аз обожавам плодовите десерти. А ябълките са възхитителни в сладкишите. Ябълки и канела едно от любимите съчетания.

    ОтговорИзтриване
  5. На мен пък най-голям фаворит ми е топинга, няма сладкиш, който да е с топинг и да не ми харесва! Прекрасен е! Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасен сладкиш! Обожавам ябълкови сладкиши и особено с хрупкави топинги! Хубави майски дни, Дианка!

    ОтговорИзтриване
  7. Чуден е, Дианка, но за мен е "зимен", ябълките ги хапвам тогава, или сладкишите с тях, знам ли що така съм си ги определила:)))

    ОтговорИзтриване
  8. Здравейте!Искам да попитам за "карамелизираните кокосови стърготини",Вие ли си ги приготвяте,ако ДА,напишете рецептата!Благодаря Ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Карамелизираните кокосови стърготини са готов продукт, който купувам от Кауфлан. Ако не откриете сложете обикновени кокосови стърготини или ги пропуснете. Успех!

      Изтриване
  9. Благодаря на всички за милите и приятелски коментари. Щастлива съм, че десерта в мое изпълнение ви е допаднал. пожелавам на всички усмихнато лято!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар