И да похапнем ... Карамелен флан на Tiki

Здравейте всички! От вчера официално съм във ваканция 
yahooyahooyahoo
Най-после ще си поема глътка въздух от забързаното ежедневие. Ще се отдам на заслужена почивка, ще мързелувам blush2, ще се видя с приятели и ако времето е благосклонно и не ни удави дъжда може и да плажувам. 
И преди да ви досадя с безумната си радост да кажа за днешния десерт. 
Лесен, ароматен и греховно вкусен! Съчетанието крем-карамел и кокосов блат, напоен с карамелен сироп е истинска наслада за небцето. Рецептата отдавна отлежаваше в тефтера ми, но вече ще се прави често :).  Мила Тики безкрайно благодаря за чудесния десерт, обрах овациите с него.
Ето го и в мое изпълнение:
Продукти:
4 яйца
1 кутия подсладено кондензирано мляко /397г/
същия обем прясно мляко
70-100г кокосови стърготини
бурбунска ванилена захар
4-5 с.л. захар
Разделете яйцата на белтъци и жълтъци. Разбийте белтъците на сняг. Отделно разбийте жълтъците до бял крем. Добавете кондензираното мляко и същия обем прясно мляко. Ароматизирайте с ванилия. Прибавете разбитите белтъци и разбъркайте със силиконова или дървена бъркалка докато се хомогенизира сместа. Накрая прибавете кокосовите стърготини.
Карамелизирайте 4-5 с.л. захар. Разпределете я равномерно в правоъгълна кексова форма. Излейте отгоре кокосово - яйчната смес. Печете на водна баня, на 170 градуса за около 60 мин.
Когато сладкиша е готов извадете от фурната и оставете да изстине напълно.
Обърнете в подходяща подносна чиния и му се насладете на 100%. Уникален е!
Да ви е сладко!



Коментари

  1. Ди,желая ти прекрасна вакация:)!Вдишвай свободата си с пълни гърди:)!
    Фланът е приказен!Прегръдки за прекрасните снимки:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Миленка! Обещала съм си такава ще бъде :). А флана наистина е супер и си заслужава.
      Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  2. Ама страхотен ти се е получил фланът! Много се радвам, че ти е допаднал. И аз бях омагьосана от него, а тотално съм го забравила... напомняш и аз да направя скоро :)
    Благодаря ти за усмивката, Дианче :) Усмихната неделя от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е бижу :), а се приготвя без много усилия. Определено влиза в графа любими. Мисля да импровизирам като заменя кондензираното мляко с карамелено такова. Мисля, че ще се получи добре.
      Сърдечни поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  3. Определено изглежда прекрасно, чуден ти се е получил, Диди! И честито мързелуване. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Отговори
    1. Благодаря Ванка!
      Поздрави и от мен и усмихнат ден!

      Изтриване
  5. Пропуснала съм този флан в нет-пространството, Дианка, но тук е умопомрачителен.
    Аз имам още седмица до отпуската, обикновено тя ми е най-тежката...Желая ти приятно изкарване, а ако ти доскучее, наговаряте се с Бургаската група и идвате при мен в Китен - от 1 август, става, нали?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Веси! Отпуската ще бъде използвана на макс :)). А ти като минаваш през Бургас да се уговорим да се видим. Ще ти пиша в "Гответе с мен"
      Сърдечни поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  6. Колко грама кондензирано мляко, кутия от 350 гр става ли ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен съжалявам, че толкова късно отговарям, но нямах достъп до нета. Аз купивам подсладено кондензирано мляко от руските магазини "Берьозка". Повече ми харесва от това, което се продава по нашите магазини. То е 397г. Вече е дописано в рецептата :).
      Хубав ден!

      Изтриване
  7. Динака,весела и пълноценна почивка ти пожелавам!А десерта е уникален!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Радостните емоции никога не биха ми досадили, миличка ! Много се радвам и аз за теб! Страхотно е да се презаредят батериите:) Прекрасно лято ти желая, а сладкиша ти е вълшебен! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Кате! Обичам да зареждам батериите :).
      Прегръдки!

      Изтриване
  9. Чуден флан, Дианка!
    Направила си толкова апетитни снимки!
    Желая ти хубаво време и много вълнуваща почивка!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар