И да похапнем ... Пастички с тиквички

Идеята за днешната рецепта най-напред видях при Роси и силно ме впечатли. Записах си за проба, но някъде в дългия списък чакащи рецепти загуби реда си :). Наскоро Снежи показа своето виждане по темата и ми припомни рецептата. Страшно ми хареса нейното преобразяване на кекса в сладкиш. Реших, че е дошло време и аз да опитам този десерт и съжалявам, че не съм го направила по-рано. Много мек и сочен той те предизвиква да си вземеш отново и отново :))). Благодарности и на двете момичета за споделените идеи!
Ето го и в моя изпълнение:

Продукти:
3 яйца
150г бяла захар
100г кафява захар
1с.л. мед
150мл прясно мляко
200мл олио
250г брашно
350-400г тиквички
1 бакпулвер
1 ванилия
1ч.л. канела
2 с.л. какао

за шоколадовата глазура:
1/2 ч.ч. прясно мляко
70г масло
1/2 ч.ч. захар
2 с.л. какао
1 ванилия
Обелете и настържете тиквичките на ситно ренде. Отцедете ги добре от течността им. Разбийте яйцата с двата вида захар до получаване на кремообразна смес. Добавете млякото, олиото и меда и разбъркайте. Смесете брашното с бакпулвера и пресейте. Прибавете към сместа заедно с какаото, ванилията и канелата. Добавете тиквичките и разбъркайте добре. Така полученото кексово тесто разпределете в подходяща тавичка, предварително покрита с хартия за печене. Печете в загряла на 180 градуса фурна до готовност. Готовия сладкиш оставете да се охлади.
За да направите глазурата смесете всички продукти и оставете на котлона да се варят при непрекъснато бъркане докато се стопи захарта и течността редуцира една трета от обема си. Оставете да се охлади, но не напълно. Сместа трябва да е гъста като разтопен шоколад. Полейте изстиналия сладкиш. Оставете да се охлади напълно и нарежете на малки пастички.
Да ви е сладко!

Коментари

  1. Изглежда толкова вкусно... Страшно сочни са се получили, Диди, сякаш са потопени в карамел. :)
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ехааа,много добре изглежда....
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Изглеждат страхотно, Дианка! Сочни и дъхави, просто идеални! Черпя се едничка за сутришното кафе :)
    Поздрави и прегръдки от мен, мила!

    ОтговорИзтриване
  4. Дианка,очите ми залепнаха за монитора!Толкова е сочен сладкиша ти,особено с тази заливка и с този бакърен цвят голям разкош ,голям!Иска ми се да си грабна веднага,а после отново и отново!Благодаря ти за топлите думи!С пожелание за усмихнат ден и прекрасна есен!

    ОтговорИзтриване
  5. Дианче, много симпатични пастички си направила! Почти на една ръка разстояние са ми и ще си отмъкна една :) (иска ми се повече, но се правя на скромна). Радвам се, че рецептата ти е харесала и ти благодаря за доверието. Аз я сложих в любимите открития за годината, наистина не очаквах такъв добър вкус. Поздрави и прегръдки от мен! И да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря за милите думи, щастлива съм, че десерта, който приготвих ви харесва :). Пастичките са точно толкова вкусно, колкото и красиво изглеждат, сочни, с наситен шоколадов вкус. Прегръщам ви и ви пожелавам усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар